2015. november 29., vasárnap

Így készült a kötőtűk tokja

4 féle textilből varrtam, a kész méret kerettel együtt 32x28 cm lett. Három panelből állítottam össze a belsejét.
3 panelt készítettem, egyenként 9 cm a szélességük ráhagyás nélkül.

A kötőtűk zsebeit egyszínű textilből készült alapra varrtam fel lépcsósen

A panel háta. Látszik, hogy lépcsőzetesen varrtam fel a zsebeket.
Ugyanaz a panel a színe felől
A cipzár hosszabb, arra kell figyelni, hogy a kocsi ne a levágott szakaszon legyen :-)

Még a panelek összevarrása előtt rögzítem a helyére a karabíner pántját. Érdemes olyan hosszúra hagyni, hogy kényelmesen elférjen mellette a varrógép talpa összevarráskor.
A három panel összevarrva. A köztük lévő csíkok 1 és 2 centi szélesek ráhagyás nélkül

A cipzár végénél többször átvarrtam az anyagot, hogy ne szakadjon ki használat közben.

A karabínernél is figyeltem erre. A képen még levasalás előtti állapot látható.

 
Egymásra fektettem a zsebes-paneles belső részt és a hátát, cikcakkozva összevarrtam, hogy ne csússzon el beszegés közben.4 cm széles csíkot varrtam először a tetejére és az aljára....

...a másik oldalán kétszer visszahajtottam, mint egy feldepántot, a végein gombostűvel megtűztem, ...
... aztán a másik két oldalra is felvarrtam a 4 cm széles szegőcsíkot, most ügyeltem, hogy az elején és a végén 1-1 cm lógjon túl, hogy ezt behajthassam a végén.
Ekkor így nézett ki.
Kicsit levágtam a szegőpánt csücskéből, hogy ne legyen túl sok réteg a sarokban.
Ezt is levasaltam
Így levasalva már egész pofás lett, kezdtek eltűnni a szélek-cérnavégek
A végén apró öltésekkel levarrtam. Addig a macskák türelmesen vártak.
A záródást az egyik széléhez varrt gumiszalaggal oldottam meg. Két gumit helyeztem el, mert elég hosszú a tekercs, így jobban zár. A gumiszalag két végének összevarrását virággyöngyökkel rejtettem el. A karabínerre jelölőket akasztottam, az egyik nagyobbacska zsebbe pedig tűkönyvet dugtam.

Itt láthatók a fotók az elkészült tűtartóról.

Aki pedig szeretne más színváltozatokat is látni, készítettem még párat, választhattok belőlük :-)
































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése