2015. augusztus 23., vasárnap

Elkészült a freeform top

Az első freeform ékszer után, így nyár végére elkészült életem első freeform ruhadarabja is. A fonal Alize Bella 4150-es szín a Gombolydából. 3 gombolyagra volt szükségem.
Elővettem egy spagettivállpántos felsőt, annak a méretét-szabásmintáját használtam a horgoláshoz. Az eleje közepén kezdtem, amikor a gombolyag elfogyott, a másik oldalát a munka legelejéhez csatlakoztattam. A legtöbb felsőt vízszintesen szokás horgolni, én függőleges csíkokat szerettem volna, ezért ilyen irányban horgoltam a sorokat oda-vissza. A csípőnél kicsit magasabb pálcákat használtam, a mellrésznél pedig kicsit csaltam: egyszer-kétszer a sor közben visszafordultam, hogy ott több sor legyen, kiszélesedjen a munka.

Amint úgy 20 cm széles lett a horgolt darab, formára igazítottam, kitűztem és benedvesítve kivasaltam. A mellrész formázásához a törülköző alá egy gombolyagot bújtattam. Ez a lépés azért volt jó, mert nagyon lelkesítő volt látni, hogy milyen lesz a kész darab :-)
Folytattam a horgolást, míg csaknem körbeértem. Egy darab szivacsot csúsztattam az eleje és a háta közé, és a szivacsra tűztem a két szélét, hogy lássam, hol kell még alacsonyabb-magasabb pálcákat készíteni, mennyi hiányzik még az egyes pontokon. Az utolsó 2-3 sort így szivacsra tűzve horgoltam meg. (Figyeltem, hogy a szivacson ne érjenek át a gombostűk, az elég kényelmetlen lett volna...)
Végül körbehorgoltam a top alját, és a tetejét. A teteje horgolásakor elkészítettem a pántokat is.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése